Tormituuled Juurimaal ei vähendanud harrastajate indu
Juurimaal toimunud Porsche Karika IV etapil löödi senised favoriidid troonilt ning võidurõõmu said maitsta Helene Proover ja lätlanna Annija Varna.
Juurimaa tall võõrustas Porsche Karika etappi esmakordselt. Talli ja ratsakooli „mootor“ Kristiina Raudnagel oli oma meeskonnaga teinud kõik endast oleneva, et tingimused oleks nii sportlastele kui pealtvaatajatele sobivad. Neid vedas alt vaid ilmataat, kes otsustas, et suvest aitab ja tõi kohale külma tormituule. Tuuleiilid, mis lennutasid maha takistusi ja tekitasid liivatorme, ei heidutanud aga kartmatuid harrastajaid, kes võtsid väljakutse vastu ja andsid platsil oma parima. Mitmete riidekihtide alla ja hobusetekkide sisse mässitud publik pidas samuti vapralt vastu.
Rõõm on tõdeda, et seni on kõikidel karikasarja etappidel olnud mõlemas klassis suhteliselt stabiilne arv võistlejaid. Harrastajate ringis võistles Juurimaal kokku 35 võistluspaari. Võistlusklassi artikliks oli valitud seekord jokkeriga sõit, mis on samuti karikasarjas esmakordne. Seni on ülekaalus olnud kahefaasilised parkuurid. Jokkeriks oli ühe latiga takistus, mis valmistas ratsanikele parajat peavalu ja tekitas hobustes imestust. Seetõttu sai viimasel takistusel näha igat laadi hüppestiile. Rada koosnes kahekast takistusest, mis tihedate pöörete tõttu tundus jälle sobivat väikest kasvu hobustele. Favoriitidest ei eksinud seekord seekord Helene Proover ja Up To Date, samuti Merle Tamm ja Morly. Seevastu kiiret sõitu tegema läinud Riin Ingre Saare ja Mexicana sõit ebaõnnestus, samuti ka Tiiu Saarniit ja Kent Lakesi oma, kes on tänavu olnud pidevalt sarja esikolmikus.
Võitjaks tuli 90 cm kõrgusel Helene, kellel õnnestus enamus pöörded teha kiirust kaotamata ja tulla finišisse poole sekundi võrra kiiremini kui teise koha omanik Laura Trull hobusel Orhidee. Nemad startisid arvestuse viimasena ja võidust jäi väga vähe puudu. Ka Merle ja Morly tegid kena sujuva sõidu, kuid lõpetasid seekord kolmandana, jäädes ajaga Laura ja Orhideega sama sekundi sisse.
Helene, kes osaleb sarjas juba kolmandat aastat, on sageli madalama ringi esikolmikus figureerinud, aga võitu pole juba tükk aega tema kontole tulnud. Hea tulemuse eest on ta tänulik eelkõige oma hobusele, kes on tema jaoks hea ja aus võistluskaaslane.
„Oli päris vahva rada. Ma ei mäleta üldse, millal oleks nii vähe aega saanud võistlusplatsil olla. See oli ikka väga kiire sõit. Meie sõit ilusti nüüd ei tulnud, sest tuli teha väikseid pöördeid, mistõttu oli rapsimist rohkem, et puhtalt üle saada,“ ütles Helene peale sõitu. Tema sõnul on karikasari teinud aastate jooksul läbi suured muutused just osalejate seas. „Võistlejaid on juurde tulnud ja nende tase on tõusnud, sõidetakse väga hästi. Kõik püüavad teha head tulemust.“
Enne amatööride arvestust tuli tublil platsimeeskonnal kindlustada veel takistusi, mis kippusid tugeva tuule tõttu ümber kukkuma või koost lagunema. 110 cm kõrguse raja vaatamisel kogunes suurem osa seltskonnast jokkeri juurde aru pidama, et panna koos treenerite ja nõuandjatega paika sõidu strateegia. Nii nagu esimeses sõidus, valisid ka siin 99% sportlastest jokkeri ületamise, et teenida rohkem punkte ja suurendada võimalusi parema koha peale tulemuseks. Lisaks punktidele läks arvesse ka aeg ehk lisaks puhtusele, tuli siiski ka rada kiirelt läbida.
Võeti riske ja tehti kiireid sõite, kuid teisena startinud läti sportlane Annija Varna hobusel Candy jäi seekord võitmatuks. Annija sai sõidu arvestuses esikoha, kui etapi võidupunktid läksid teise koha saavutanud Riinu Rahuojale, kes oma tulise Baron Abrukaga läbis raja väga hästi. Sõidu arvestuses kolmandana lõpetasid Kätlin Mardo ja Berra, kes ehk küll soorituse eest kõrgemaid stiilipunkte ei oleks saanuks, kuid olid seevastu hoopis kiired ja läbisid raja puhtalt. Neljandana lõpetasid Kristo Kasepalu ja Varina, kes kogusid sellelt etapilt kolmanda koha punktid. Seni kõik etapivõidud saanud Kärt Kaseorg ei saanud Aga Flamencoga teha ühte pööret nii nagu plaanitud ja see lõi nende rütmi segamini. Latte kukkus ja see ei lubanud enam kõrgemas konkurentsis püsida. Nii lõpetas Kärt seekord suhteliselt viimaste seas. Mis teha, kõik päevad pole vennad ja arvata on, et järgmisel etapil on Kärdi võiduiha seda suurem.
Peale sõitu rääkisime Riinuga, kes ütles, t seekord tulid halvad ilmastikuolud neile just kasuks, sest Baron oli tuule tõttu ärksam ja tegi seepärast ka ilusamaid hüpped. „Ma alguses natuke pelgasin seda tuulist ilma, sest mu hobune on tundlik ja võib lihtsasti ehmuda. Aga täna tundus, et see andis talle just pigem väikest vurtsu juurde ja olen temaga väga rahul.“ Ka Riinu kinnitas harrastaja ringi võitja Helene sõnu, et tänavuses sarjas on konkurents veelgi kõvem, kui eelnevatel aastatel. „Peab ikka aina rohkem ja rohkem pingutama, et etteotsa jõuda. Eelnevad võistlused on näidanud, et vahed on väga napid, nii et tuleb endast alati maksimum anda ja lisaks on veel õnne ka vaja,“ ütles Riinu.
Kokkuvõttes tahaksime Porsche Karika tiimi poolt tänada kõiki Juurimaa talli abilisi ja korraldajaid, kes kõik ilmast ja rahvarohkusest tingitud väljakutsed edukalt seljatasid ning ilusa võistluse korraldasid. Juurimaal on viimastel aastatel palju ära tehtud, et parandada treening- ja võistlustingimusi, loodetavasti see areng jätkub ning saame ka järgmistel hooaegadel Juurimaal Porsche Karika etapil kohtuda.